Marlon muebeitoa yu ajue beisie.

Marlon muebeitoa yu ajue beisie.
Let's learn a foreign language!

sexta-feira, 22 de maio de 2009

Cześć ponownie!

Dięki za przeczytanie tego tekstu. Oczywiście chcę, żebyś pomógł mi w doskonaleniu swoich umiejętności języka polskiego! Dobrze kumałem o co Ci chodziło w poprzedniej wiadomości.

Jestem mile zaskoczony! Nie spodziewałem się, że spotkam obcokrajowca, mieszkającego w Polsce, który byłby chętny do maili oraz rozmów po polsku. Mam nadzieję, że moglibyśmy w ten sposób uczynić nasze języki obce lepszymi na takich zasadach.

Muszę przyznać, że jeszcze nie mówię po polsku tak biegle, jak chciałbym... Lecz uważam się za obcokrajowca, który posługuje się raczej dobrze językiem polskim, angielskim, niemieckim, japoñskim, szwedzkim i portugalskim (mój język ojczysty). Na pewno jestem pełen podziwu dla ludzi mówiących w językach słowiańskich, bo moim zdaniem ich wymowa i gramatyka są dosyć trudne (szczególnie odmiana). Dla mnie także trudne są czasowniki dokonane i niedokonane.

Sądzę, że dobrym sposobem na naukę języka obcego jest czytanie wiadomości, słuchanie muzyki, pisanie tekstów i oglądanie programów telewizyjnych w tym właśnie języku. Jednak myślę, że życie jest niestety za krótkie do nauki języków. Czy się zgadzasz ze mną? :-D

Czy wszystkie moje zdania są dla Ciebie zrozumiałe? Jestem bardzo komunikatywny, ale robię nieliczne błędy w składni i odmianie. To nie takie istotne, ponieważ najważniejsze jest to, że bez problemu rozumiesz co mam na myśli. :)

Jednocześnie rozmawiając z Tobą, chciałbym dowiedzieć się o tym, co aktualnie dzieje się w twoim kraju. Proszę napisz coś o swoich zainteresowaniach, gustach, co lubisz, powiem może coś o sobie, jaka jest twoja opinia o Brazylii. Czy lubisz sport, muzykę...? Pewnie tak, jak każdy Brazylijczyk kocham piłkę nożną. Słyszałem o tym, że w Reprezentacji Polski gra jeden chłopak z mojego kraju. Czy jest dobrym piłkarzem? Uważam, że on ma na imię Roger Guerreiro.

Obcokrajowiec musi włożyć w naukę języka obcego dużo energii, jednak mogę szczerze stwierdzić, że wychodzi mi to całkiem nieźle. Gdzie teraz mieszkasz? Ile masz lat? Czym obecne się zajmujesz? Czy już zdawałaś maturę, czy nadal chodzisz do szkoły?

Nenhum comentário: