Marlon muebeitoa yu ajue beisie.

Marlon muebeitoa yu ajue beisie.
Let's learn a foreign language!

quarta-feira, 6 de agosto de 2008

Um texto em sueco

Hej! Jag heter Marlon och är född i Brasilien.
Jag bor i Brasília med min mor och min syster.
Jag pratar portugisiska, tyska, japanska och engelska.
Nu kan jag bara lite svenska, men en dag vill jag tala det flytande.
Jag lär mig svenska på internet och jag föstår inte mycket bra.
Jag åker till staden varje tag och min syster går till skolan. Hon gillar mig mycket!
Jag älskar språk! Jag vet inte, varför jag studerar svenska, men det är underbart!
Jag har en trevlig bror, som heter Mateus, och tre vackra systrar. Min fader är en mycket snäll person, darför han hjälper mig varje timme.
Nu har jag äntligen skrivit en text på svenska!

Nenhum comentário: